Thursday 15 December 2011

Cerita tentang Cinta...=)

Cinta pd dunia,dunia akan binasa...Cinta pd mnusia,mnusia akan mati..Cintalah hanya kpd Allah krna hanya Dia yg kekal abadi..



talk about love......hmm..
Hari ini kita bgitu asyik dgn cinta..cinta pd harta,cinta pd dunia,cinta pd kekasih...kita jg mengaku cinta kpd Yg Esa yg pd hakikatnya lgsung tdk terlintas di sanubari...

ssungguhnya kta kurang rasa cinta pd Yg Esa..kita mgaku mncintai Allah ttpi tdk prnah menunjukkan dalil yakni bukti cinta kpdNya..acap kali kita melafazkan cinta sehingga lalai utk mmbuktikan ketulusan cinta kita kpdNya..sekadar sembahyang 5 waktu yg kdg kala kita abaikan,adakah itu bukti cinta kita kpd Allah?? sekadar brpuasa lapar n dahaga shja ataupun sekadar mengeluarkn zakat atas desakan,itukah yg dipanggil cinta abadi kpdNya??

amalan kita hnyalah ala kadar shja..sedarlah amalan yg kita cuba bangga2 kan selama ini sebenarnya masih jauh lg utk membuktikn kesahihan cinta kita pd Yg Kuasa..cinta yg sebenarnya adlh cinta yg dipenuhi keikhlasan bgtu juga dgn amalan kt kpdNya..Semoga kita mnjadi hamba yg sentiasa Taat kpdNya dgn melakukan sgla suruhannya dan mninggalkan larangan2 nya..InsyaAllah..

No comments: